Wij zijn gespecialiseerd in het analyseren van communicatieproblemen in organisaties. Mensen begrijpen elkaar verkeerd, leggen hun zaken niet of verkeerd vast, strijken klanten tegen de haren in, laten conflicten met collega's escaleren of gaan ze ten onrechte uit de weg, schrijven onbegrijpelijke instructies, weten niet hoe ze een adviesgesprek of een beoordelingsgesprek moeten voeren, zijn veel te lang bezig met het uitvoeren van hun taken of weten niet hoe ze zichzelf en hun producten moeten presenteren. In dergelijke gevallen kunnen wij helpen bij het oplossen van de problemen.
Zo geven wij trainingen in mondelinge en schriftelijke communicatie. Daarbij richten wij ons sterk op de vaardigheden die een organisatie van haar medewerkers verlangt. Wij verzorgen deze trainingen voor overheden, nonprofitorganisaties en bedrijfsleven. Onze expertise wordt door deze organisaties vaak ingezet bij veranderingstrajecten, wanneer mensen in een organisatie worden voorbereid op nieuwe taken. Maar ook trainen en adviseren wij medewerkers, middenkader en de top van organisaties die een specifieke vaardigheid willen aanleren of uitbouwen.
Naast deze trainingen (en vaak vóór de trainingen) doen wij onderzoek naar de kwaliteit en de effectiviteit van communicatie van organisaties. Op grond van deze onderzoeken adviseren wij over de middelen die organisaties kunnen inzetten om hun communicatiedoelstellingen te realiseren.
Tenslotte schrijven en redigeren wij rapporten, toespraken, presentaties, brochures, handboeken en cursusmateriaal.